دسته‌بندی نشده

ساختار بخش شنیداری امتحان PTE

ساختار بخش شنیداری امتحان PTE

این بخش از آزمون دارای 8 بخش به شرح زیر میباشد:

  1. Summarize Spoken Text
  2. Multiple-choice Choose Multiple Answers
  3. Fill in the Blanks
  4. Highlight Correct Summary
  5. Multiple-Choice Choose Single Answer
  6. Select Missing Word
  7. Highlight Incorrect Words
  8. Write From Dictation

ساختار بخش شنیداری امتحان PTE

بخش Summarize Spoken Text در آزمون

در این بخش از آزمون لکچری بین 60 تا 90 ثانیه برای شما پخش خواهد شد و پس از آن در حدود 8 دقیقه فرصت خواهید داشت که لکچر شنیده شده را بصورت نوشتاری خلاصه نمایید. تعداد کلمات نوشته شما باید بین 50 تا 70 کلمه باشد و چنانچه بیش از 70 و یا کمتر از 50 کلمه بنویسید نمره ای به شما تعلق نخواهد گرفت. کامپیوتر تعداد لغات متن شما را همواره و بصورت یک عدد به شما نشان خواهد داد. تعداد سوالات این بخش از آزمون 2 تا 3 سوال است. در این بخش نمره Listening و Writing به شما تعلق خواهد گرفت و Enabling Skills های مهم در این بخش عبارتند از Grammar و Vocabulary و Spelling و Content و Form.

در این بخش باید موارد زیر را رعایت کنید تا نمره لازم را کسب کنید.

  1. Writing a summary
  2. writing under timed conditions
  3. taking notes while listening to a recording
  4. communicating the main points of a lecture in writing; organizing sentences and paragraphs in a logical way
  5. using words and phrases appropriate to the context
  6. using correct grammar
  7. using correct spelling; using correct mechanics

ساختار بخش شنیداری امتحان PTE

بخش Multiple-choice Choose Multiple Answers در آزمون

در این بخش از آزمون لکچری برای شما پخش خواهد شد که همراه با سوالی نوشتاری و چند گزینه نوشتاری است. بعد از خواندن سوال نوشتاری و گوش دادن به لکچر سعی نمایید از بین گزینه های ارائه شده گزینه صحیح را بیابید. در این بخش تعداد گزینه ها بیش از 4 گزینه و تعداد گزینه های صحیح هم بیش از یک گزینه میباشد. معمولا تعدادگزینه های صحیح بین 2 تا 3 گزینه بوده و این بخش دارای نمره منفی می باشد. پس گزینه ها را با دقت تمام انتخاب نمایید. این بخش فقط در نمره Listening شما تاثیر خواهد گذاشت. تعداد 2 تا 3 سوال از این بخش در امتحان PTE خواهد آمد. این بخش از آزمون دارای سوالات تکراری نمی باشد.

ساختار بخش شنیداری امتحان PTE

بخش Fill in the Blanks در آزمون

در این بخش از آزمون متنی روی صفحه شما ظاهر خواهد شد و شخصی عینا همان متن را برای شما خواهد خواند. قسمت هایی از متن دارای gap و یا جای خالیست که Lecturer جاهای خالی را نیز خواهد خواند و شما میبایست جای خالی را با کلمه خوانده شده پر نمایید. دقت کنید کلمات باید عینا صحیح نوشته شوند تا نمره آن جای خالی به شما تعلق گیرد. 2 تا 3 سوال از این نوع برای شما مطرح خواهد شد و در نمرات Listening و Writing شما تاثیر خواهد گذاشت. Transcribe کردن متون آکادمیک یکی از بهترین روش ها برای تمرین این بخش می باشد. این بخش از آزمون دارای سوالات تکراری نمی باشد.

ساختار بخش شنیداری امتحان PTE

بخش Highlight Correct Summary در آزمون

در این سکشن از آزمون لکچری برای شما پخش خواهد شد و در پایان شما میبایست از بین گزینه های نوشتاری داده شده بهترین گزینه ای که خلاصه و یا در واقع Summary لکچر را بیان میکند انتخاب نمایید. گزینه های مطرح شده معمولا 4 گزینه و تنها یک گزینه صحیح می باشد. مدت زمان پخش لکچر بین 30 تا 90 ثانیه بوده و در این قسمت 2 تا 3 سوال از این دست برای شما مطرح خواهد شد. این بخش در نمرات Reading  و Listening شما تاثیر خواهد گذاشت. این بخش از آزمون دارای سوالات تکراری نمی باشد.

ساختار بخش شنیداری امتحان PTE

بخش Multiple-choice Choose Single Answer در آزمون

این بخش از آزمون PTE درای سوال نوشتاری و عموما 4 گزینه نوشتاری میباشد. پس از پخش Lecture و با توجه به سوال شما میبایست تنها یک گزینه را به عنوان گزینه صحیح انتخاب نمایید. این قسمت نمره منفی ندارد و اگر جواب سوال را نمیدانستید یکی از گزینه ها را بصورت تصادفی انتخاب کرده و از سوال عبور کنید. از این بخش 2 تا 3 سوال برای شما مطرح خواهد شد و در نمره Listening شما تاثیر خواهد گذاشت. متاسفانه از این بخش نیز سوال تکراری نخواهید داشت و منابع ارائه شده جنبه تمرینی دارند. 

ساختار بخش شنیداری امتحان PTE

بخش Select Missing Word در آزمون 

در این قسمت لکچری برای شما پخش خواهد شد که مدت زمان آن بین 20 تا 70 ثانیه است. انتهای لکچر ناکامل بوده و سخن شخصی که لکچر را بیان میکند قطع میشود. شما می بایست از بین گزینه های نوشتاری موجود گزینه ای که مکمل حرف Lecturer است را انتخاب نمایید. تعداد گزینه ها عموما 4 تا و تنها یک گزینه صحیح در این بخش وجود خواهد داشت. 2 تا 3 مورد از این دست سوال برای شما مطرح خواهد شد و بر نمره Listening شما تاثیر خواهد گذاشت. متاسفانه از این بخش از امتحان سوال تکراری مطرح نخواهد شد.

ساختار بخش شنیداری امتحان PTE

بخش Highlight Incorrect Words در آزمون 

در این قسمت متنی روی صفحه مانیتور شما ظاهر شده و Lecturer دقیقا همان متن را برای شما می خواند. دقت نمایید تنها کلماتی از متن متفاوت با چیزی خواهد بود که خوانده میشود و شما می بایست آن کلمات را با کلیک بر روی آن ها انتخاب نمایید. 2 تا 3 سوال از این دست در آزمون برای شما مطرح خواهد شد و در نمرات Listening و Reading شما تاثیر خواهد گذاشت. این بخش از آزمون دارای نمره منفی بوده و متاسفانه سوالا تکراری در این بخش مطرح نمیشود.

 

بخش Write from Dictation در آزمون 

این بخش از آزمون پر نمره ترین بخش امتحان بوده و سوالات آن در انتهای آزمون مطرح می شوند و این موضوع باعث می شود بسیاری از Test Taker ها بخاطر زمان بندی غلط به این بخش از آزمون نرسند که با این اشتباه به احتمال زیاد کل آزمون را از داست خواهند داد. در این بخش 2 تا 4 جمله به ترتیب برای شما خوانده خواهد شد و شما می بایست جملاتی را که شنیدید عینا و کلمه به کلمه تایپ نمایید. هر کلمه صحیح در حدود یک نمره Listening و Writing برای شما به ارمغان خواهد آورد. کلمات باید کاملا صحیح نوشته شوند تا نمره آن کلمه به شما تعلق گیرد.

ساختار بخش شنیداری امتحان PTE

مطالب مرتبط
معرفی امتحان PTE
کلاس  آنلاین PTE
ساختار کلی امتحان PTE
ساختار بخش Speaking and Writing  امتحان PTE
ساختار بخش reading امتحان PTE
دانلود پکیج های خود خوان self-study 

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن