دسته‌بندی نشده

بخش reading امتحان PTE

بخش reading امتحان PTE

بخش reading امتحان PTE

این بخش از آزمون شامل 5 سکشن مختلف به نام های زیر میباشد:

  1. Multiple-choice Choose Single Answer
  2. Multiple-choice Choose Multiple Answers
  3. Re-order Paragraph
  4. Reading: Fill in the Blanks
  5. Reading and Writing: Fill in the Blanks

سکشن Multiple-choice Choose Single Answer در آزمون PTE

در این بخش از آزمون سوالات چند گزینه ای برای شما مطرح میشود که تنها یک گزینه صحیح است. این بخش از آزمون نمره منفی ندارد و چنانچه جواب سوالی را نمی دانستید بصورت تصادفی یکی از گزینه ها را انتخاب نمایید. یک متنی که حداکثر از 110 کلمه تشکیل شده برای شما به نمایش در خواهد آمد و شما میبایست با توجه به سوال مطرح شده درباره متن گزینه صحیح را انتخاب نمایید. این بخش از آزمون سوال تکراری نداشته و شما با اتکا به دانش زبانی خود به سوالات این بخش پاسخگو خواهید بود. 2 تا 3 سوال در هر آزمون شامل سوالات این بخش است و تنها نمره Reading به شما تعلق خواهد گرفت.

بخش reading امتحان PTE

سکشن Multiple-choice Choose Multiple Answers در آزمون PTE

این قسمت مانند بخش قبل بوده با این تفاوت که متن آن طولانی تر و تا حداکثر 300 کلمه میباشد. همچنین در این قسمت تعداد گزینه ها بیشتر و 5 تا 6 و یا حتی 7 گزینه میباشد. تعداد گزینه های صحیح این بخش 2 گزینه و یا 3 گزینه بوده و نکته مهم در این رابطه وجود نمره منفی در این بخش می باشد. به عبارتی هر گزینه غلطی که انتخاب کنید یکی از گزینه های صحیح شما را میسوزاند. این بخش از آزمون سوال تکراری نداشته و شما با اتکا به دانش زبانی خود به سوالات این بخش پاسخگو خواهید بود. 2 تا 3 سوال در هر آزمون شامل سوالات این بخش است و تنها نمره Reading به شما تعلق خواهد گرفت.

سکشن Re-order Paragraph در آزمون PTE

در این بخش چندین پاراگراف بصورت پراکنده برای شما به نمایش در خواهد آمد که شما باید این پاراگراف ها را در ترتیب صحیح خود قرار دهید. کل کلماتی که در مجموع پاراگراف ها وجود دارد حداکثر 150 کلمه است. این قسمت از دشوارترین بخش های Reading بوده و تنها برای شما نمره Reading به ارمغان خواهد آورد. شما در امتحان PTE بین 2 تا 3 سوال از این بخش خواهید داشت.

بخش reading امتحان PTE

سکشن Reading: Fill in the Blanks در آزمون PTE

در این بخش از آزمون متنی با حداکثر 80 کلمه برای شما به نمایش در خواهد آمد که این متن دارای gap و یا همان جای خالی می باشد. شما می بایست از بین گزینه هایی که در زیر متن قرار داده شده است جاهای خالی را پر نمایید. دقت کنید تعداد کلمات گزینه بیش از جاهای خالی و معمولا دو برابر جای خالی می باشند. مثلا اگر در متنی 4 جای خالی وجود داشته باشد 8 کلمه به عنوان گزینه های احتمالی پیش رو خواهید داشت.در آزمون بین 4 تا 5 سوال از این بخش مطرح خواهد شد و تنها نمره Reading به شما تعلق خواهد گرفت.

بخش reading امتحان PTE

سکشن Reading and Writing: Fill in the Blanks در آزمون PTE

این بخش از آزمون همانند بخش قبل است با این تفاوت که تعداد سوالات آن بیشتر و بین 5 تا 6 سوال است. همچنین متن آن طولانی تر و تا حداکثر 300 کلمه میباشد. جاهای خالی متن در این بخش دارای گزینه های مختص به خود هستند، در واقع هر جای خالی دارای 4 گزینه بوده و شما می بایست از بین گزینه های داده شده هر جای خالی را پر نمایید. در این بخش نه تنها نمره Reading به شما تعلق خواهد گرفت بلکه تا 25 نمره Writing شما نیز در این بخش قرار دارد و چنانچه قصد گرفتن نمرات بالای Writing در آزمون را دارید میبایست به این بخش به خوبی پاسخ دهید.

بخش reading امتحان PTE

مطالب مرتبط
معرفی امتحان PTE
کلاس  آنلاین PTE
ساختار کلی امتحان PTE
ساختار بخش Speaking and Writing  امتحان PTE
ساختار بخش شنیداری امتحان PTE
دانلود پکیج های خود خوان self-study 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن